Dear Diary?

Afbeeldingsresultaat voor dear diaryEen dagboek. Ik denk dat veel meiden tegenwoordig een dagboek bijhouden. Niet om al de herinneringen op te slaan, maar juist om alles wat er gebeurd in hun leven te verwerken.

Een dagboek bijhouden kan goed zijn voor je mentale gezondheid. Een onderzoek van de Universiteit van Californië liet zien dat eerlijk schrijven over je gevoelens je hersenen helpt om je emoties te verwerken.

Doordat ik zelf ook veel schrijf over wat ik doe op een dag, waar ik aan denk , en wat ik voel. Vroeg ik mezelf af of mannen ook een soort dagboek bijhouden. Helaas, na het internet afgestruind te hebben naar leuke mannen roddels, Kwam ik er achter dat de meeste dagboeken worden bijgehouden door de dames onder ons.

Ik kan het wel begrijpen dat veel mensen vinden dat het bijhouden van een dagboek bevrijdend werkt, omdat ze tijdens het schrijven hun remmingen los kunnen laten en echt zichzelf kunnen zijn. Jezelf zo vrij voelen dat je zowel je positieve als negatieve emoties volledig in je dagboek kwijt kunt.

2475835909_1caef515d2_b

Je dagboek is een veilige plek om stoom af te blazen zonder dat je bang hoeft te zijn dat iemand anders je veroordeelt. Schrijf de eerste dingen op die in je opkomen wanneer je nadenkt over je dag, je stemming en de gevoelens waarmee je worstelt.

Veel mensen krijgen door het eerlijk schrijven in hun dagboek inzichten in zichzelf en de relaties die ze hebben. Sta er tijdens het schrijven open voor om meer over jezelf te leren.

Schrijf jij wel eens in een dagboek? waarover schrijf jij het meest? let me know!

liefs,

Julie

 

Leave a Reply

